¡Hola a [email protected]!

[email protected] al nuevo foro de coches.net. ¡Esperamos que os guste! :)

Si tenéis algún problema o sugerencia podéis comentarlo en este post

Gustos para todos : Driver of the Year Kimi Raikkonen

FerrariasturFerrariastur MegaForero ✭✭✭

.

.

http://www.yallaf1.com/2012/12/31/driver-of-the-year-kimi-raikkonen/

...a figure trudges into the limelight wearing a baseball cap with a straightened peak, a black t-shirt and khaki utility shorts. Ice blue eyes peer into the darkness for a few seconds before we hear a familiar monotone: “I hate awards ceremonies.”
Kimi was not always cool in 2012

una figura camina penosamente a la fama con una gorra de béisbol unq camiseta negra y unos pantalones cortos de color caqui. Los ojos azules de Ice escudriñan la oscuridad por unos segundos justo antes de que nosotros oigamos un monótono tono familiar: "No me gustan las ceremonias de premios."

So there we have it, Raikkonen, the Iceman is our 2012 Driver of the Year. In a field of 23 nerds, the Finn was “The Dude” – in the Big Lubowski kind of way – and coming back to the sport in a manner that suggested that he had hardly been away.

Perhaps the most telling quote was his response when asked why his comeback was way more successful than that of seven time world champion Michael Schumacher. Raikkonen replied oozing honesty and respect at the same time, “It’s just about whether you have a good car or not. It has made life much easier for me. [Schumacher] was not so lucky.”

. Raikkonen respondió rezumando honestidad y respeto al mismo tiempo: "Es sobre si usted tiene un buen coche o no. Se me ha facilitado mucho la vida . [Schumacher] no fue tan afortunado. "

And with that Kimi Matias Räikkönen turns on his heel and darts out of the closest exit – clutching the highly coveted, prestigious YallaF1.com 2012 Driver of the Year Award – to a standing ovation from hundreds of F1 luminaries.

... but it took little time to silence the naysayers.

Pero el se tomo poco tiempo para silenciar a sus detractores

Ultimately Raikkonen brought more to the party this year than anyone else. He broke the monotony of an increasingly spin doctored sport

En última instancia Raikkonen trajo la diversion más que nadie este año. Se rompió la monotonía ...

His unique dry humour was evident throughout the year in most of his interviews, and the videos he made – the contract signing and the Christmas wishes – were hilarious.
His banter (for lack of a better word) with his engineer during his course to victory in Abu Dhabi was the stuff of legend and his now famous: “Leave me alone, I know what I’m doing” is a slogan that will stand the test of time.

Su unico humor seco fue evidente en la mayor parte del año en sus entrevistas....
Sus bromas (a falta de una palabra mejor) con su ingeniero de carrera durante la victoria en Abu Dhabi fue materia de la leyenda y su ahora famoso "Déjame en paz, yo sé lo que estoy haciendo" es un lema que superara la prueba del tiempo.

The Finn embodies that same intangible spirit that makes him one of the most loved drivers of this generation and his legacy will live on beyond his era, pretty much like Gilles Villeneuve who despite only winning six grands prix is still one of the most popular drivers of all time, 30 years after his death at Zolder.

El finlandés encarna ese mismo espíritu intangible que lo convierte en uno de los pilotos más queridos de esta generación y su legado vivirá más allá de su época, más o menos como Gilles Villeneuve, que a pesar de sólo ganar seis premios importantes sigue siendo uno de los pilotos más populares de todos los tiempos,a pesar de su muerte hace 30 años en Zolder. -mi guiño para Kimi Ra-

The doyen of F1 writers Nigel Roebuck summed up the sentiment best when writing his column in the January 2013 edition of Motorsport: “As far as I’m concerned, it can only be good that in 2012 there still resides a free spirit in grand prix racing.”

"En lo que a mí respecta, sólo puede ser bueno que en 2012 resida todavía un espíritu libre en las carreras de GP "

y alguna critica a la actitud de Vettel y Alonso o el trato de favor en sus equipos pero ese no es el tema
ford_logos.jpg
cos_logo.jpg

"Quiero seguir en Ferrari y ganar el tercer título con ellos, acabar el trabajo de años" 02/09/2014
"Vengo a Mclaren para acabar el trabajo que empecé en 2007" 11/12/2014

"Nunca volveré a McLaren". 01/12/2010
"Dejar Mclaren fue la mejor decisión que he tomado en mi vida". 12/09/2012

"No pararé hasta ser campeón con Ferrari". 07/09/2011
[h=1][/h]

Comentarios

• FerrariasturFerrariastur MegaForero ✭✭✭
    Kimi Raikkonen: The Formula One Playboy Tinged With Brilliance

by Anandu Unnikrishnan 31 December 2012

He's had some criticism about his lifestyle, but the reality is that F1 needs the Finnish driver as much as he needs F1...

Domenicali por su parte..

"Estamos muy decepcionados de este año por no darle un coche competitivo y le doy las gracias por haber nunca tirado la toalla, de hecho, la luchaba mas cuando la situación era más complicada . Él es un gran talento, un gran campeón y él está en la historia de Ferrari, ya que ganó el título mundial. Usted tiene que tomar decisiones para el futuro y tener en cuenta un montón de cosas. Nunca me oirás decir nada negativo sobre Kimi, siento que él es uno de los más fuertes en la pista ".

Hay muchos escépticos en los deportes de motor que se mantenian en su opinion de que había caído en un estado de indiferencia tras ganar el campeonato del mundo en su primera temporada con Ferrari. A pesar de toda la charla, las ampollas que ha levantado el regreso y de Iceman han servido como una respuesta elegante a todos sus críticos.

Su habilidad fenomenal se desplaza únicamente por su indiferencia casi catártica para todo lo demás a su alrededor. Sus respuestas monosilábicas famosas han dado lugar a que el finlandés obtenga un estatus de leyenda con los medios de comunicación y los aficionados.

Räikkönen shares the record for the most number of wins in a season without winning the Championship (7); he also shares the record for the greatest number of fastest laps set in a season (10) with Michael Schumacher; he is the first driver since Nigel Mansell at the 1989 Brazilian Grand Prix to win on his Ferrari debut, and the first since the great Juan Manuel Fangio to start from pole, win and set the fastest lap on his Ferrari debut; he is only the second driver to win the World Championship after being third in the drivers’ standings before the final race (after Giuseppe Farina, a feat later surpassed by Sebastian Vettel in 2010); he is the most successful Finnish Formula 1 driver of all-time in terms of total points, podium finishes and lap timings; Räikkönen holds the record for the most number of wins in a debut season (6), beating Alain Prost’s seventeen year old record; he also holds the record for the most number of classified finishes (20) and points finishes (19) in a single season (2012) and at the time of his departure from the sport, was the highest paid driver in the history of Formula 1.

Räikkönen finally managed his first and only victory of the season at the Belgian Grand Prix as the “King of Spa” (among his many nicknames) won his fourth Belgian GP in the last five years. As terrible as the car was however, Räikkönen kept pushing throughout the rest of the season, achieving a further four podium finishes more. As his engineer Andrea Stella put it,

“Kimi seems to place the car at points beyond the realms of its limits, it was almost impossible to believe.”

Mas:

http://www.sabotagetimes.com/sport/raikkonen/
    ford_logos.jpg
    cos_logo.jpg

"Quiero seguir en Ferrari y ganar el tercer título con ellos, acabar el trabajo de años" 02/09/2014

[h=1][/h]
  • SalvaSRSalvaSR MegaForero ✭✭✭✭✭
    Bueno.

Pos fale.

Habria que haberlo visto con un coche mejor en calificación. ¿A que me suena esto?.
  • FerrariasturFerrariastur MegaForero ✭✭✭
    Lotus se sale de la norma image

siteon0.png?1328271296

Lotus F1 Team :: How can we shed a bit of the ‘festive’ weight?

www.lotusf1team.com

survey
    90db6351bd4ed8a0f9bacf49dd17f4c8.jpg
    How can we shed a bit of the ‘festive’ weight?

Gana la tercera ,aunque tambien podrian robarle el Magnum imageimage
    ford_logos.jpg
    cos_logo.jpg

[h=1][/h]

Deja un comentario

NegritaCursivaTacharLista ordenadaLista sin ordenar
Emoticonos
Imagen
Alinear a la izquierdaCentrarAlinear a la derechaEnciende/apaga vista HTMLActivar/desactivar la página enteraEncender/apagar las luces
Sube imagen o archivo